My ”chiro” told me to floss….

Titeln gör sig mycket bättre på engelska liksom 🙂

Men till saken hör att min nya rutin kommer att bli ”flossing”. Och det involverar inte tänderna.

För en tid sedan hände något i baksidan av låret, min kiropraktor (som är helt outstanding!) kallade det för ett slags sendrag. Ingen bristning och det onda försvann rätt snabbt. Kvar finns en gnagande stelhet som inte verkar gå att komma åt och blir inte bra på rörlighetsträning eller armbågar.

Och min kiropraktor är av den sort att när han stöter på ett problem, en patient som inte svarar på behandlingar som det var tänkt, ja då gör han re och funderar och funderar på en lösning.

Och med mig händer det rätt ofta, haha. Ett unikt exemplar alltså.

Nåväl.

I min rehab/prehab kommer det alltså innehålla flossing (bla, det finns en del annat skoj också 🙂 ). Det man gör är att använda speciella, elastiska band sk VooDoo Floss Bands för att återfå/öka upp rörlighet och funkton i leder, lossa på bindväv och annan ”ärrvävnad” t ex efter en skada. Så förhoppningen är att det kan hjälpa mig också.

Jag har inte fått testa än, men väntar med spänning på dessa band så jag kan få försöka!

 

 

Om Anna-Karin Wikström

Min passion är min business. Att inspirera och utbilda inom träning och hälsa och sprida budskapet om att vi behöver både yin och yang i våra liv. Dessutom älskar jag att skapa smycken.
Detta inlägg publicerades i Träningstips och märktes , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till My ”chiro” told me to floss….

  1. Anne skriver:

    Sånt där får jag i hemläxa av min naprapat också. Funkar riktigt bra! Tack för påminnelsen, dags att gräva fram bandet igen… 🙂

Lämna en kommentar